Sweetbylilly

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Leila - 23 maj 2013 20:15

Hallon och mandel är en oslagbar kombo och blandade tillsammans i en läcker vaniljmuffin är ännu bättre! En av de godaste muffins jag ätit på väldigt länge ;)


 

Hallonmuffins med mandelmassa, 12 normalstora muffins

 


-150 gr rumsvarmt smör

-2 dl strösocker

-2 ägg

-2 tsk vaniljsocker

-3 dl vetemjöl

-2 tsk bakpulver

-½ dl mjölk

-Hallon

-Mandelmassa (jag använde den finns färdig i en påse och som man bara spritsar ut, men det går lika bra att skära till skivor av en vanlig "korv" mandelmassa).


Börja med att sätta ugnen på 200 grader.

Placera ut muffinsformar på ett muffinsbleck eller en plåt.

Vispa det rumsvarma smöret tillsammans med strösockret tills det blivit vitt och pösigt. Blanda ner ett ägg i taget och fortsätt att vispa mellan varje ägg.

Blanda ner vaniljsocker och rör om.

Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål och sikta ner det omsides med mjölken.

Rör tills allting blandat sig.

Klicka i smet i muffinsformarna, men inte mer än till hälften då det bara kommer att pysa över.

Tryck ner valfri mängd hallon (jag hade 3 st i varje muffin) och klicka eller lägg mandelmassan överst.

Grädda muffinsarna i mitten av ugnen i ca 15 min.

Ta ut och låt svalna något innan de avnjutes!

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards