Sweetbylilly

Alla inlägg under december 2013

Av Leila - 8 december 2013 05:51

Nu går verkligen tiden hur snabbt som helst!

Det är redan andra advent idag och jag som faktiskt trott att jag skulle hunnit pyssla och fixa en hel del hitills men så har det inte blivit.

Har varit inne i en tung jobbperiod den sista veckan och det har satt sina spår, så fort jag kommit hem har det blivit en dusch o sen sängen...haha

Men nu när det är alldeles vitt utomhus tror jag att jag börjar känna julkänslorna komma lite mer :)

Veckan som kommer kommer bli lite lugnare och då ska även jag o sambon åka och handla julklappar och köpa gran!


Lite bakning ska jag även se till att det blir till veckan som kommer, kikade efter i skafferiet och insåg att jag har hur mycket saffran som helst som ligger, så jag tänker göra saffransbullar med mandelmassa och russin, samt saffransskorpor med hasselnötter.

Det sistnämda är jag inte själv jätteförtjust i men ska baka dem till mamma o mormor som jag vet tycker jätte mycket om dem :)


Hoppas att ni får en riktigt fin andra advent där ute nu!

Själv ska jag iväg o jobba 07.30-17.00 idag,


 

Av Leila - 1 december 2013 10:48

God förmiddag på Er!

Första advent idag och första december, tänka sig vad tiden går fort. Den här tiden på året har verkligen en tendens att springa iväg och vips så är det julaftonskväll redan ;)

Här hemma så har vi faktiskt hunnit komma igång en hel del med allt pyntande och fixande, vi har bland annat satt upp julgardinerna och alla stakar men än så finns det en hel del att ordna.

Någonting som jag däremot inte hunnit komma igång med ännu är det stora julbaket!, men det kommer dyka upp under de kommande dagarna.

Kan redan känna hur det kommer dofta kanel och kardemumma i köket blandat med saffran och apelsin :)

Julen för verkligen med sig en kaskad av underbara dofter och smaker!


Är väldigt nyfiken på vad ni läsare brukar baka till jul? Har ni någon/några favoriter som ni alltid ser till att göra eller har ni hittat en ny favorit?


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards