Sweetbylilly

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Leila - 28 juli 2013 20:44

Ibland blir inte bakningen precis så som man tänkt sig och det är precis vad som hände sist jag bakade. Jag spanade in ett superläckert recept hos underbara bloggaren Suzanne som driver bloggen bakebelieve

Brownisarna blev superläckta men jag misslyckades helt med tryffeln som blev helt rinnande och vägrade stelna. Hade ingen lust att kasta mina brownies så jag svängde ihop en annan glasyr istället o det blev trots mitt missöde riktigt läckra godiskakor ;)



Brownies med mintkrokanttopping


Brownies

-85 gr vetemjöl

-2 msk kakao av god kvalité

-1 tsk vaniljsocker

-1 krm salt

-150 gr choklad av god kvalité

-100 gr smör

-50 gr strösocker

-50 gr farinsocker

-2 ägg


Börja med att sätta ugnen på 175 grader. Klä en mindre långpanna eller form med  bakplåtspapper.

Blanda vetemjöl, kakaon, vaniljsockret och saltet i en skål.

Smält chokladen tillsammans med smöret och låt den svalna.

Tillsätt ett ägg i taget i chokladsmeten och sikta försiktigt ner de torra ingredienserna. Blanda väl.

Häll smeten i formen och grädda i ca 20 minuter.

Ta ut kakan och låt den svalna ordentligt innan man brer över glasyren.


Mintkrokanttopping

-200 gr marabou mintkrokant choklad

-7 msk vispgrädde

-1 msk smör


Hacka chokladen fint.

Värm grädden men se till att den inte kokar. Häll den varma grädden över den hackade chokladen och rör om. Blanda till sist ner smöret och rör om.

Bred ut chokladkrämen över kakan och låt stelna i kylen. Skär lagom stora bitar och njut den gärna med lite vaniljglass eller vispad grädde.

       



Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards