Sweetbylilly

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Leila - 22 juni 2013 21:55

Idag bakade jag en riktigt smarrig tårta som vi avnjöt hemma hos mamma och pappa på kvällen.

I tårtan hade jag bland annat glasskräm, har inte testat att göra det tidigare men idag gjorde jag som sagt det och mumma vad det gott det blev!

Passar perfekt som fyllning i tårtor tillsammans med tex sylt elle bär eller ja det som man själv tycker bäst om så klart!


Bilder och recpet på tårtan dyker upp i bloggen under morgondagen då jag har lite problem med att överföra mina bilder från kameran till datorn.


   


Glasskräm, räcker till 2 lagar på en stor tårta ca 24 cm i diameter


-2 dl vispgrädde

-2 dl mjölk (jag använder standardmjölk)

-5 msk marsánsås pulver


Blanda ihop mjölk och marsánsåspulver. Ställ i kylskåp och låt tjockna.

Häll ner den ovispade grädden i marsánkrämen och vispa med elvisp tills önskad konsistens uppnås. Ställ in i kylen ett tag innan den breds ut på tårtan.

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards