Sweetbylilly

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Leila - 29 maj 2013 09:41

I helgen som var kände jag för att lyxa till det lite extra till frukost...

Med en rulle kyld smördeg i kylen vart det inte så svårt att hitta på något extra lyxigt, blev supergoda pains med fyllning av nutella och mandelmassa, kan det det bli mer franskt? hehe

Enkelt och väääldigt gott!


   

Pains med nutella och mandelmassa, 8 stycken

 


-1 rulle kyld smördeg

-Nutella

-Mandelmassa (jag använde mig av färdig mandelmassesmet från odense)

-Uppvispat ägg

-Flagad mandel

-Florsocker att pudra över


Börja med att sätta ugnen på 200  grader.

Rulla ut smördegen och dela den i 8 bitar.

Fördela nutella och mandelmassa på kortsidan av smördegen och rulla ihop så att skarven hamnar underst.

Lägg på bakplåtspapper och pensla med vispat ägg.

Strö över mandelspån och grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter.

Ta ut bakverken ur ugnen och låt svalna något innan florsocker pudras över.

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards