Sweetbylilly

Alla inlägg under december 2012

Av Leila - 13 december 2012 20:58

God kväll på Er.

Hoppas att allting är bra där ute i stugorna :P


Nu är den första satsen med julgodis gjord, det blev smarriga skumtomtefudge!

Är egentligen inget fan av skumtomtar (gillar egentligen inte skumgodis alls), men fudge är ju hur gott som helst och med skumtomtar liggandes hemma passade det ju bra :)


   


Skumtomtefudge, ca 20 st

 


-10 skumtomtar

-50 gr smör

-2 dl strösocker

-1 dl vispgrädde

-100 gr vit choklad

-Ev några droppar röd pastafärg


Lägg allting utom chokladen och ev pastafärgen i en stor och vid kastrull, smält på svag värme till allting smält samman och blivit en smet.  Låt allting sedan koka ordentligt i ca 10-15 och var noga med att röra runt. Ta från plattan och ha i chokladen och ev pastafärg, rör ordentligt.

Häll smeten i en bakplåtsklädd form och låt stelna.

Skär i lagom stora bitar och njuuut ;)

Av Leila - 8 december 2012 19:55

Hos underbara bloggaren Eleonore http://fikamed.wordpress.se

pågår just nu en tävling där man kan vinna en riktigt fin fyll-i-bok i samarbete med Lilla Fjärilen design :) http://www.lillafjarilendesign.se

En toppen tävling tycker jag!, dessa böcker kan man aldrig få för många av och de finns ju en för alla tillfällen!

Så ta chansen nu ni också och var med och tävla tycker jag!!





Av Leila - 8 december 2012 19:50

Hoppas att allting är bra med Er denna lördagskväll?

Själv sitter jag uppkrypen i soffan och tittar på Leilas jul, så mycket fint och så mycket gott!

Har ni kommit igång med erat julbak ännu?

Vad har ni för absoluta måsten som måste finnas med på erat gottebord?

Personligen är jag löjligt förtjust i wienernougat och saffrans biscotti!


Tidigare idag gjorde jag lite praliner, det blev en med vit choklad och nötcreméfyllning och en med mörk choklad och kokos i, recept o bilder kommer i morgon!


Ha det så bra

/Leila

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards