Sweetbylilly

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Leila - 29 december 2012 22:07

Vilken är Er favoritstad? Har ni något resmål ni gärna återvänder till gång på gång?

Det har jag, London. En stad som enligt mig har allt och som aldrig kan bli tråkigt eller förutsägbar! Här finns alltid något nytt att se o upptäcka, en ny stadsdel eller ett nytt café.


Och just sötsaker finns det ju gott om i London ;) Här nedan ser ni ett axplock på lite "sött" som jag stötit på under mina och mammas resor till London.


-Harrods underbara godisavdelning! Här kan ingen undgå att bli som ett litet barn igen, karameller i alla färger och smaker, burkar o flaskor med allt gott man  bara kan tänka sig!

 

-En tradition vi alltid har när vi är i London är att avnjuta en häägendazs glass på deras en glassbar på leistersquare, 3 kulor glass, vispad grädde och varm chokladsås som stelnar så fort den landar på glassen är himmelriket :) 


-Cupcakes i mängd finns inne på Harrods konditoriavdelning :)


-Massa smarriga och fina tårtor hittade vi på detta bageri beläget i Chinatown.

 

-På en marknad i NottingHill fanns en del ägnad bara åt livsmedel och här fanns bl.a dessa bakverk.

 

 


-Ännu mera smarriga CupCakes från Harrods :) Tyvärr var det förbjudet att fota dessa men jag lyckades ändå knäppa några "förbjudna" bilder.

 

-I ett skyltfönster på Picadilly hade ett konditori dekorerat sitt skyltfönster med en massa cupcakes.

 

-Vid ett annat stånd på marknaden i NottingHill såldes det bara muffins i en mängd olika smaker.

 

-Som jag saknar starbucks här i Sverige, jag vet att många tycker att den kedjan är överskattad men för mig är den det inte. Det är lika magiskt varje gång man beställer deras frappe och tar första sippen :) O sen undrar jag varför jag alltid gått upp i vikt när jag kommer hem ;)

 

 

Presentation


Jag heter Leila och är 28 år gammal. I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mitt största intresse nämligen bakning. Ni kommer få ta del av en hel del smarriga recept och bilder, tips och råd samt tester och en del tävlingar. Även om bloggen till störst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards